Waar week #4 een top week qua sporten en afvallen was voor mij, is week #5 minder goed. Helaas maar 2x geweest. Ik heb ontzettend last van hooikoorts, waardoor ik kort van adem ben en niet vooruit te branden. Ik ben lekker in de gym geweest, waar ik 1x krachttraining heb gedaan en 1x spinnen. Wel een 0,5 kilo er nog af. Ik heb dus nog 1 kilo te gaan voordat mijn doelstelling gehaald moet zijn van volgende week!!

De spinning les was lekker, maar ook hier niet helemaal maximaal kunnen gaan vanwege mijn hooikoorts. Tijdens de krachttraining heb ik 60 squats gedaan, 60x buikspieroefeningen en 60x de armen in setjes van 3x. De spierpijn was enorm! Maar het voelt wel heel erg lekker dat ik vooruit ga ook qua kracht. Ook begin ik aan mijn lijf te zien dat ik in cm iets kwijt ben. Gelukkig, want die vakantie is om de hoek en dus die bikini ook!

Mijn doelstelling voor week #6 is:

3x sporten, waarvan 1x hardlopen en 2x krachttraining. Helaas kan ik van week #6 niet bij de spinning les zijn vanwege andere verplichtingen.

Ik eet momenteel eigenlijk weinig tot geen brood, maar veel salades, kwark en fruit. In de zomer is mijn eetlust gelukkig altijd iets minder, dus vind ik het makkelijker om wat strenger op mijn eten te letten.

Hoe dan ook zal het me gaan lukken om die laatste kilo nog kwijt te raken voor mijn vakantie samen met editor in chief Judith Mooren (ooh wat heb ik daar zin in)! Natuurlijk ga ik na deze challenge keihard door met sporten en wil ik zeker de 5 kilo gaan halen om af te vallen. Mijn doelstelling is eigenlijk om minimaal 2x per week de sportschool te blijven bezoeken, waarvan 1x spinnen en 1x kracht van toepassing zijn.

Judith Mooren volgende week zullen we zien of ik mijn doelstelling heb gehaald? Heb je nog tips voor mij? Spannend ga ik het halen of niet???? Lees het volgende week in mijn laatste sport challenge blog…

Tot volgende week liefs Chantal


Hey Chantal,

Top dat je 0,5 kilo bent afgevallen, en dat je zichtbaar centimeters kwijt bent. Daar mag je trots op zijn. Het is heel normaal om even een week te hebben waar het wat minder gaat dan je zou willen. De zo gevreesde dip slaat bijna altijd bij iedereen toe door wat voor reden dan ook. Bij jou speelt de hooikoorts natuurlijk een grote rol.

Ik heb 3 tips voor de laatste loodjes:

1- Heb je veel last van benauwdheid door je hooikoorts ga dan een flink stuk (snel) wandelen. Hiermee verbrand je aardig wat calorieën en zul je minder benauwd zijn dan bij een spinning les.

2- Schrijf je doelen op en hang deze waar je ze elke dag ziet. De emotie die dit oproept zal sterker zijn dan de dip, je zult je daardoor weer sneller herpakken.

3- Beloon jezelf als je een van je doelen hebt bereikt, reserveer bv. een manicure, massage of koop een mooi tijdschrift. Een beloning in het vooruitzicht werkt altijd motiverend. Ik heb aan het einde van mijn shopstop mezelf een tas beloofd bijvoorbeeld.

Lieve Chantal heel veel succes met de laatste loodjes, ik ben trots op je en weet zeker dat je het kunt.

Kussss Judith

P.s. Als laatste tip onderstaande quote van Ja.Duh.Quotes voor je 🙂  Je kunt deze te leuke community op FB volgen.